Chcesz otrzymać od nas zupełnie bezpłatnie “Sekrety motywowania i budowania dobrych relacji i motywacji”?
Jako przykład zastosowania programu „Facet” w takiej sytuacji może posłużyć przypadek Darka i Boba. Bob jest menedżerem w banku inwestycyjnym, a Darek bezpośrednio mu podlega. Obaj wzajemnie narzekali na swoją pracę – do tego stopniu, iż potrzebna była interwencja. W trakcie rozmowy Bob ujawnił, że jego zdaniem Darek jest niezdecydowany, za bardzo krępują go przepisy i bywa nadmiernie konserwatywny. Bez końca zwleka z podjęciem decyzji, nie potrafi szybko reagować na pomysły Boba, przywiązuje wielką wagę do szczegółów i procesów, a wykonując każde zadanie do przesady trzyma się procedur. Kiedy Darek jest zdenerwowany, wpada w zły nastrój i wycofuje się. Natomiast Darek postrzegał Boba jako osobę bardzo impulsywną, nieuprzejmą i oferującą za mało wsparcia. Darek narzekał, że Bob zawsze stara się narzucać swoje pomysły bez przemyślenia skutków, nie określa praktycznie żadnych procedur działania i zostawia go samemu sobie, bez wsparcia. Oprócz tego, zdaniem Darka Bob był niesystematyczny w organizowaniu pracy, polegał na teorii chaosu i wykazywał nadmierny luz, co również przyczyniło się do obaw, jakie odczuwał Darek. Porównanie Profili „Facet” obu pracowników pokazało różnice w stylach zachowań i umożliwiło wgląd w sedno problemu. Uzyskane dane zostały wykorzystane w dyskusji pomiędzy tymi dwiema osobami, w obecności akredytowanego użytkownika programu „Facet” występującego w roli mediatora. Jako, że „Facet” wyraźnie ukazał różnice w stylach zachowań, można było przedyskutować istniejące problemy w konstruktywny sposób.
Zarówno Bob jak i Darek mają podobne wyniki na skali Energii i Uczuciowości, natomiast wyraźnie różnią się w obszarach Woli, Kontroli i Emocjonalności. Właśnie te różnice powodują konflikty między nimi. Po pierwsze, Bob ma dużo wyższy wynik na skali Woli niż Darek. Z tego powodu Bob wydaje się Darkowi natarczywy i tak uparcie dążący do celu, że aż sprawia wrażenie osoby w ogóle nie liczącej się z odczuciami innych. Posiadając niski wynik na skali Kontroli, Bob bywa postrzegany jako osoba bardzo impulsywna i niezorganizowana, nie przywiązująca wagi do procedur i przepisów. A na koniec, niski wynik na skali Emocjonalności spowoduje, że Bob wydawać się może niewrażliwy na trudności Darka i trochę za bardzo zrelaksowany. Darek, natomiast z powodu niskiego wyniku na skali Woli wydaje się Bobowi osobą niezdecydowaną i dającą sobą do pewnego stopnia pomiatać. Wysoki wynik w obszarze Kontroli wyjaśnia potrzebę Darka, aby ściśle przestrzegać procedur i dbać o każdy szczegół. Tak duży nacisk na trzymanie się przepisów i nieumiejętność akceptowania nowych pomysłów łatwo mogą doprowadzić do szału osobę o niskim wyniku na skali Kontroli, jaką jest Bob. Wyższy wynik w obszarze Emocjonalności u Darka wyjaśnia jego skłonność do obrażania się na zachowania Boba i unikania go.
Podczas dyskusji wyszło na jaw kilka spraw. Program „Facet” pomógł przedstawić graficznie konflikty na tle zachowań oraz zapewnił wspólną płaszczyznę dialogu. Umożliwił wyjaśnienie powodów różnic w postrzeganiu siebie nawzajem i ułatwił rozmowę pomiędzy skonfliktowanymi stronami, dzięki temu Darek i Bob uzgodnili zmiany w swoim postępowaniu. Wzajemne zrozumienie swoich stylów pozwoliło im dalej pracować unikając problemów, które nie odstępowały ich wcześniej.
W ramach programu „Facet5”, chcąc rozwiązywać konflikty powstałe na tle różnych stylów zachowań, można nałożyć na siebie dowolną ilość Profili w celu zbadania relacji pomiędzy poszczególnymi osobami. Lepiej rozumiejąc indywidualne potrzeby i style oraz to, w jaki sposób Twoje własne zachowanie wpływa na innych, łatwiej można poradzić sobie z problemami dotyczącymi relacji międzyludzkich w miejscu pracy.
Input your search keywords and press Enter.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |