Najczęściej zadawane pytania

dotyczące kursów i szkoleń HR High Touch

Zadaj nam swoje pytanie


Dostępne Kursy

Akredytacja Facet5

Rozmowa na temat raportu Profil Osobisty Facet5

Audition Facet5

TeamScape

SpotLight

SLR

Pierwszą bazę danych stanowi 2556 ocen dokonanych z następujących punktów widzenia:
Punkt widzeniaLiczba osób
klienci116
podwładni899
koledzy963
samoocena256
przełożeni322
Razem2556
Respondenci pochodzą głównie z UK, USA oraz Australii. Wszyscy wypełniali kwestionariusz w języku angielskim.
Każda z 7 domen przywództwa oceniana jest poprzez 12 opisów zachowania. Łącznie mamy 7 X 12 = 84 opisów zachowania, czyli 84 punkty kwestionariusza SLR.

Zastosowano pięciostopniową skalę Likerta dla wszystkich pozycji kwestionariusza. Każdy punkt kwestionariusza ocenia częstotliwość danego zachowania – pytamy, czy to zachowanie jest dobrym opisem danej osoby.

Wyniki dla każdej domeny są ważonymi sumami liniowymi z 12 pozycji dla danej domeny.

Surowe wyniki to po prostu średnie z ocen respondentów. Mogą one wynosić od 1 do 5. Większość surowych wyników plasuje się pomiędzy 3 i 4, co jest typowe dla ocen zachowania. Wyniki są przesunięte w stronę wyższego końca skali. Wyniki normatywne są oparte o dane stanowiące pierwszą normatywną bazę danych opisaną powyżej. Są to wyniki standaryzowane przeliczone na skalę 5 punktową, gdzie średnia wynosi 3, a odchylenie standardowe wynosi 1. 1. Którekolwiek podejście będzie wybrane rezultaty będą się plasowały na skali od 1 do 5. Jedną z wad wykorzystywania wyników normatywnych jest to, że najniższy / najwyższy wynik nie jest liczbą całkowitą. W rezultacie osoba, której udzielamy informacji zwrotnych, często zastanawia się jak to jest możliwe, że najniższa ocena znajduje się pomiędzy 1 i 2 na skali, kiedy można było wybrać na skali jedynie 1, 2, 3, 4 lub 5. Tłumaczenie wyników normatywnych zajmuje wiele czasu i można przez to zgubić rzeczywisty cel rozmowy. Ponadto poprzez stosowanie wyników normatywnych porównujemy daną osobę do innych osób, które były oceniane w zupełnie innych warunkach. Zalecamy więc wykorzystywanie podczas rozmowy surowych wyników.

Istnieją znane korelacje między tymi dwoma badaniami i są one pokazane w załączonym w tym szkoleniu pliku Excel. Wszystkie czynniki mają jakiś związek z SLR. Wola i Energia mają tendencję do odnoszenia się bardziej do domen Transformacyjnych, Kontrola ma szczególny związek z przywództwem Transakcyjnym. Emocjonalność jest ujemnie związana z prawie wszystkimi skalami przywództwa, co sugeruje, że osoby o wyższej emocjonalności poprzez brak umiejętności doceniania swoich umiejętności mogą mieć również mniejsze umiejętności pociągania innych za sobą.

Widzimy, że:

• Menedżerowie cenią ludzi, którzy są trzeźwi, asertywni i skoncentrowani. To jest Wola.

• Współpracownicy stanowią rdzeń kluczowej grupy odniesienia menedżera, z którą jest porównywany. O ich aprobatę zabiega się w ramach ogólnej próby autopromocji. W rezultacie Energia staje się głównym motorem wyższych ocen od tej grupy. Osoby przystępne, towarzyskie i doradcze są lepiej oceniane przez rówieśników w większości domen.

• Bezpośredni podwładni mają swój program. Zachowania adresowane przez SLR tworzą „dobrą praktykę przywódczą” i taka praktyka prowadzi do zwiększenia wydajności, satysfakcji z pracy i produktywności. Być może bezpośredni podwładni mają mniejszy wpływ niż koledzy i menedżerowie na rozwój kariery danej osoby, ale jednak to, co widzą, jest bardziej „naturalne” i pozbawione poleru. Powiedzą Ci, czego potrzebujesz, aby być lepszym menedżerem. Cenią sobie wyważone wyniki na skali woli i energii, ale także odpowiednią dla nich uczuciowość i kontrolę.

SuperSkills

ToRQ

Backdrop

myFacet5

Carrier Motivators

Feedback Facet5

Raporty Facet5 - różne narzędzia, wielkie możliwości

Obsługa Systemu Facet5 oraz kwestie techniczne

Wywiady Facet5

Inne tematy

Po założeniu konta użytkownika, należy zapisać się na kurs, klikając w zielony przycisk “Zapisz się” po prawej stronie. Następnie wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych i potwierdzić zapis przyciskiem Zapisu.